Den 21. - 24.

18. listopadu 2009 v 18:23 | Pavel
Den 21. - Poslední větší přejezd na cestě do Tokya. 300 km do tokijské části Saitama, kam jsme přijeli malinko později, byla pěkná kosa (cesta vedla i po 1040 m vysokých cestách, dle kolegové GPS navigace) a navíc pršelo. No jo no - i tady už je podzim. Překrásné barvy javorů a jiných listnatých rostlin jsou v těchto plískanicích poněkud vybledlé. Po koncertě na náš "první" hotel, kde budeme až do konce pobytu. Dorazili jsme před jedenáctou, ale stihli jsme ještě "samoobsluhu", takže ráno nebudu muset shánět nějaký ten jogurt. :-) Postřeh tohoto propršeného dne: Pokud vám někdo bude vysvětlovat např. cestu v japonštině, odpovídejte mu česky. V podstatě se nakonec domluvíte. :-)

Den 22. - Už se nám to chýlí. Po včerejším dešti ani památky, hned ráno jsem využil k tomu, abych ještě s kolegou bicistou vyrazil do čtvrti Ikebukuro, kde jsme předloni pobývali. Nádherná to čtvrť plná obchodních domů - rozuměj obchoďáků, ve kterých se dá velmi lehce ztratit - nejen s elektronikou, mladých lidí, spěchajících lidí… Zašel jsem si na Sunshine building, kde je v 60. Patře observatoř, prohlédl jsem si Tokio z výšky, jen mě zamrzelo, že nešla vidět Mt. Fuji - tam byl snad jediný mrak. Pak jsem si připomínal uličky Ikebukura, zalezl do Yamahy, koupil několik not (sešitů s notami) a pak zpátky, abych stihnul odjezd na koncert. Ten byl někde v Tokyu, asi 15. km od hotelu. Byl tam prý i prezident agentury, se kterou jsme tady, tak jsem se snažil a neusnul při volných částech… :-) Pak tradičně hotel, jídlo, spánek. Postřeh dnešního slunného dne: Proč když si konečně zvyknu chodit vlevo po chodnících, se mi musí pod nohy plést místní lidé, kteří na to kašlou? PS: V metru a vlaku jsem neviděl vyššího člověka a bouchnul se do reklamy…

Den 23. - Poslední volný den, který tady na turné máme, právě odstartoval. O půl desáté jsme vyšli skupinka lidí na metro a hurá směr Asakusa, kde je nejstarší chrám v Tokyu. Naneštěstí hned po výstupu z metra začalo pršet (to ostatně vydrželo až do večera), takže fotit se moc nedalo, byla zima a mokro. Nechal jsem se "očoudit" ozdravným kouřem před chrámem, proplétali jsme se skupinami lidí, pak jsme vyjeli metrem do stanice Ueno - tam je obří tržiště - ale jsou to spíše kamenné obchůdky ve stáncích. Tam někde jsem vytratil svou "výhodnou" denní jízdenku na metro, dali jsme si oběd a šli na Akihabaru. Tam jsme se již rozdělili, někteří jeli na hotel a já po projití několika bazarů a obchodů jsem cestoval přes celé Tokyo na Shinjuku. V průvodci jsem se dočetl, že v tamním dopravním železničním uzlu se dá velice snadno zabloudilo a docela jsem si pak užíval, že měli pravdu. Potuloval jsem se tam a pak zamířil na Shibuu - tam jsem minule zakoupil nějaké noty. Tentokrát jen jedny, ale jsem na sebe pyšný, že jsem to po paměti trefil. Pak již na hotel - devět hodin venku v dešti opravdu stačilo. No myslím, že jsem si to patřičně užil a krásně si procestoval městem. Postřeh dne: (Nevím, jestli jsem to tu už nepsal.) Na ulicích, v metru ani jinde se prostě nejí a nepije, což znamená, že nelze najít odpadkový koš jinde, než u automatů na nápoje. Mně se stalo, že jsem tak dlouho žvýkal žvýkačku, neboť mi přišlo trapné ji jen tak někam odplivnout, že se mi rozpustila v puse… Fakt.

Den 24. - Po nepříliš prospané noci jsem vstal (dobrovolně!) před sedmou a vydali jsme se na rybí trh do tokijského přístavu. Jelikož i tam jsem byl již minule, tak jsem věděl, do čeho jdu. I tak to bylo super. Snad krom žraloka, velryby a té nafukovací ryby (pokud jsem se nepřehlédl) tam bylo možná úplně všechno, co se v moři nachází. Tak trošku "rybí jatka". Rybářům jsme se tam motali, oni zase nám, jezdili kolem nás na vozících a nebrzdili… Pak si kamarád koupil na přilehlém tržišti krásný ručně dělaný nůž a dva jsme se odpojili a šli ještě přes dva elektronické domy kousek od Ginzy. Z hotelu odjezd ve dvě někam do městské části na další koncert (už "jen" pět během čtyř dnů). V noci na hotelu posezení, ale nic velkého. Postřeh: Vajíčka se dají uvařit v rychlovarné konvici. :-) (Moc rychlovarní není, zřejmě z důvodu polovičního napětí, co tu mají.)

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.